Qua klasinrichting bouwen we verder op de
aanpak van de eerste kleuterklas. Ook hier vind je de gezellige leef- en
speelhoeken. Het vrije spel blijft een belangrijk onderdeel, maar
stilaan wordt er meer structuur geboden aan de kleuters.
In onze kleuterschool hanteren we een
kindvolgsysteem, waardoor we alle nodige aspecten voor een brede en
evenwichtige ontwikkeling aan bod kunnen laten komen. We volgen niet
alleen vaardigheden en ontwikkeling, maar observeren ook of de kleuters
zich goed voelen en betrokken zijn bij wat er in de klas gebeurt. Op die
manier proberen we voor elk kind het gepaste aanbod te vinden.
De inhouden die aan bod komen, kunnen we
onderbrengen in een aantal grote rubrieken:
oriëntatie in de tijd, oriëntatie in de ruimte, omgaan met de levende en
niet-levende natuur,
omgaan met zichzelf en anderen, omgaan met materialen en technieken,
wiskundige oriëntatie.
1, 2, 3
weet je wat ik zie?
wakkere kleuters die gaan spelen,
een leuke klas, dus niet vervelen!
kijk je even mee...?
|